Skip to content

Somos personas, No somos números

31/07/2017

Soc Jesús Grau Garcia, el número 1862 de la borsa de mestres interins.

Hui he assistit a la Mesa de Negociació de Conselleria d’Educació on s’ha parlat de l’Oferta Pública d’Ocupació. He assistit com a membre de la CPI, invitat pel sindicat STEPV, al qual li ho agraisc.

Durant el transcurs de la reunió, m’he sentit tant decebut, trist i confós que no he pogut demanar la paraula per a poder participar. Unes hores després ja estic un poc més relaxat i volia expressar el que pense.

El Secretari Autonòmic d’Educació Miguel Soler ha parlat d’uns estudis, no públics, que ha fet la Conselleria d’Educació diguent números i números i assegurant que hi haurà moltes places per als interins. Ha dit que el 80% dels que guanyen una plaça en el concurs-oposició són interins i donava a entendre després com si el 80% dels interins guanyaren la plaça. Cosa ben diferent una de l’altra. No vull publicar les xifres que ha comentat perquè tal volta no m’ho haja anotat correctament i perquè crec que no sóc jo qui hauria de fer-les públiques. Sols diré que pareixia que en qualsevol moment anava a traure una botella de cava i a brindar per la convocatòria tant massiva de places.

Davant tot açò, m’he sentit tractat com un número. Com si darrere de cada número, no hi haguera una persona amb nom, cognoms i una història de vida. Per això vull donar el meu testimoni.

Soc Jesús Grau Garcia i soc mestre interí d’Educació Infantil. Vaig començar a treballar l’any 2007. Vaig estar cinc anys fent substitucions llargues i curtes en les províncies de València i Alacant. En el curs 2012-13 vaig aconseguir la meua primera vacant (A Alacant) però em van cessar a 30 de juny i vaig ser rebaremat. Em vaig presentar forçadament a unes oposicions i vaig traure més d’un 5 (hi ha qui diu que això és aprovar-les) i vaig tornar a la llista amb la nova posició. Els dos anys següents vaig fer substitucions curtes (una a Elx i quatre a Alacant). I els següents cursos 2015-16 i 2016-17 he tingut una vacant afectada en Alacant. Durant tots aquestos anys, he participat en moltíssims cursos, seminaris, jornades, tallers, formació en centres, Màster d’Investigació Educativa… i sobre gran varietat de temes: metodologia globalitzadora, projectes de treball, educació intercultural, valencià, educació infantil, intel·ligències múltiples, educació medioambiental, literatura infantil, psicomotricitat relacional, Educació Viva i Activa, materials didàctics de Montessori, Froëbel, Decroly, Waldorf… Mai he estat parat i sempre m’he compromés amb els centres on he estat treballant (pregunteu als meus directors si tenen alguna queixa de mi).

PERÒ ARA NO SÉ QUÈ HE DE FER?

Hauria de deixar de treballar?, enguany sóc el cuidador principal de ma mare que està molt dependent i em necessita aprop (i jo a ella) i com a interí no puc sol.licitar una plaça tipus “comissió de servei” perquè com a interí no tinc eixe dret. No puc continuar treballant a 100km de ma mare.

Hauria d’estudiar anglés?, ja que no tinc el B2 i un gran percentatge (desproporcional per a la demanda que hi ha) de les places d’Infantil eixiran hui (i cada any més) amb el requisit.

Hauria d’estudiar oposicions? perquè aquest govern vol convocar les places estructurals que ocupem el professorat interí. Utilitzant l’estratègia d’enfrontar interins amb opositors.

No són preguntes retòriques. No sé què fer. Treballar, estudiar oposicions, anglés i cuidar de ma mare NO HO PUC FER AL MATEIX TEMPS. Per no parlar dels projectes personals i de formació que he de posposar.

Estudiar unes oposicions hauria de ser una opció voluntaria de qui vulga ser funcionari de carrera. No una obligació per a poder continuar treballant. Cada número de la llista té una vida. Deixeu-nos-la viure. Senyor Secretari Autonòmic, senyor Director General de Centres i Personal Docent, vostés són professors de matemàtiques. Deixen de jugar als números. Menys matemàtiques i més filosofia.

Jesús Grau Garcia. Número 1862 de la borsa de mestres interins.

facebook

Entenc que la borsa d’interins, en un principi, estaria dissenyada per a poder cobrir vacants, (no conec els termes exactes) substitucions o qualsevol incidència en el desenvolupament d’un servei public tan important com es l’educació. Per tant,si fan falta 13000 places,(desconec si son moltes o poques) ja no es tracta de “cobrir vacants”, sinó més be, d’una falta de planificació dels anterior governs.

Si un govern “del canvi” vol solucionar aquesta situació, lo més lògic NO es tirar o forçar als internis a tornar a fer un examen, sinó aprofitar els que ja estan per cobrir les necessitats. NO te ningún sentit, tirar al carrer a gent molt preparada i motivada, simplement per que no ix en la foto(un examen es una foto d’un moment determinat amb unes circumstancies determinades).

A qualsevol empresa, el que més es demana es EXPERIÈNCIA (tal i com estic comprovant per mi mateix), clar està que formació també es demana, però entenc que al entrar a la borsa ja porta implícit el tenir els requisits (mitjançant títol) acadèmics per a la plaça que toque.

Un altre punt important, es si es defensa una millora dels drets laborals, no es pot pretendre portar a terme una dràstica retallada d’aquests drets. Si a l’empresa privada es tingueren que fer exàmens per a entrar i després de 20 anys tingueres que fer un altre, per que mira ves per on, fa anys no es convocaven i ara si, bramaríem al cel per aquesta injustícia.

Com be dius, la gent som persones no números, ni som ferramentes d’usar i tirar. No tenim un index de rendibilitat. Crec que es una gran errada es mire per on es mire. No te ni caps ni peus, que es retallen drets, a més de mans de gent que defensa la millora d’aquests drets.

No sabria que recomanar-te. Es una pregunta massa difícil, intenta fer el que creus que es millor per tu i els teus. Ànim

 

Dejar un comentario

Responder

